Teknoloji

Politik reklamlar Avrupa’da bir tehdit olabilir: Meta ban seçeneğini değerlendirin!

Brüksel’deki politika yapıcılar, Facebook ve Google dahil olmak üzere çevrimiçi teknoloji gruplarını siyasi reklamlarla ilgili, bunların maliyeti, içeriği kimin ödediği ve kaç kişinin görüntülediği gibi bilgileri ifşa etmeye zorlayacak kurallar öneriyor.

Financial Times’a göre bu öneriler, siyasi reklam tanımının ne kadar geniş olabileceği ve kurallara uymanın ne kadar meşakkatli olabileceği konusunda paniğe kapılan Meta yöneticileri arasında alarma neden oldu. Mark Zuckerberg’in CEO’su olduğu Meta, AB makaleleriyle ilgili sorun yaşamamak için siyasi kampanyalar için tüm ücretli reklamları geri çevirmenin daha kolay olup olmayacağını düşünüyor.

İNSANLARIN MANİPÜLE OLDUĞU DÜŞÜNÜLÜYOR

Meta şirketi, 2016 ABD başkanlık seçimlerinden sonra kullanıcıların platformlarında yanlış bilgi ve komplo teorileri yaymasına izin verdiği ve seçmenlerin nasıl manipüle edilmiş olabileceğine dair korkuları artırdığı için eleştirilen Twitter da dahil olmak üzere bir dizi sosyal medya şirketinin ortasında. içeriğe göre.

Özellikle Facebook, kullanıcı verilerinin o yıl Rus casusları tarafından seçimleri manipüle etmek için kullanıldığının keşfedilmesinin ardından ağır eleştirilere maruz kaldı. Bazı siyasi danışmanlık firmaları, müşterilerinin siyasi reklamları hedeflemesine yardımcı olmak için farkında olmadan on milyonlarca Facebook kullanıcısının bilgilerini kullandı.

SİYASİ REKLAMLAR KALICI OLARAK DURDURULDU

Meta’nın yöneticileri başlangıçta siyasi reklamların doğruluğunu kontrol etme baskısına direndiler ve 2020’deki ABD başkanlık seçimleri de dahil olmak üzere değerli seçimler öncesinde kampanya reklamlarını web sitesinde geçici olarak askıya aldılar.

AB’de siyasi reklamları yasaklama kararının önemli bir finansal etkisi olmayacak, çünkü siyasi reklamlar şirket gelirlerinin nispeten küçük bir bölümünü oluşturuyor.

ARTAN KÂR ORANI

Insider Intelligence araştırma grubu tarafından toplanan veriler, Meta’nın en büyük pazarlarından biri olan ABD’deki siyasi reklamcılığın 2019 ile 2020 arasında 800 milyon dolar gelir elde ettiğini ve toplam reklam gelirinin %1’inden azını oluşturduğunu söyledi. Meta, 2020’de 29 milyar dolar kar bildirdi.

KAYNAK: HABER7

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu