Aldatıcı reklama 92,5 milyon lira para cezası
Ticaret Bakanlığı, sosyal medyadan yaptığı açıklamada, Reklam Kurulu’nun yılın ilk 11 ayında tüketiciyi aldatanlara 92,5 Milyon TL para cezası kestiğini belirtti.
Bu içerikte; Başta elektronik ticarette geleneksel hale gelen “Kasım İndirimleri”ne ilişkin reklamlar olmak üzere Kasım ayında Kurul gündemine gelen 16 indirimli satış dosyasına, durdurma cezası ve toplam 2,7 Milyon Türk Lirası idari para cezası uygulanmasına karar verildi.
Ticaret Bakanlığı’nın açıklaması şöyle:
“Reklam Komitesi’nin bu ayki toplantısında görüşülen 176 belgeden 153’ünün mevzuata aykırı olduğu tespit edilirken, reklam ve ticari faaliyetleri durdurma cezasıyla birlikte toplam 16,7 milyon lira idari para cezası verilmesine karar verildi. Böylece yılın ilk 11 ayında toplam 1.838 belge hakkında Görüş ve değerlendirmeler yapılarak Kurul tarafından toplam 92,5 Milyon Türk Lirası idari para cezası verilmesine karar verildi. Aldatıcı reklam veya adil olmayan ticari uygulama olduğu tespit edilen 1.623 belgeye uzaklaştırma cezası verildi.
339 sayılı Yönetim Kurulu toplantısının ana gündem maddesini indirimli satış ilanları ve sağlık beyanı içeren reklamlar oluşturdu.
Özellikle kasım ayında gerçekleştirilen ve “Efsanevi Kasım İndirimleri”, çok sayıda üründe çeşitli oranlarda indirimlerin duyurulduğu “Büyük Cuma İndirimleri” olarak adlandırılan indirimli satış kampanyaları Reklam Konseyi tarafından yakından takip edilmektedir. İndirimli satış reklamları ve yapıldığı algısını yaratan uygulamalara idari yaptırım uygulanıyor.
“Kasım İndirimi” Adındaki Reklamlara 2,7 Milyon TL İdari Para Cezası Uygulandı!
Bu kapsamda, başta elektronik ticarette klasik hale gelen “Kasım İndirimleri” reklamları olmak üzere indirimli satış ilanları Reklam Konseyi tarafından incelendi ve 16 kişiye uzaklaştırma cezası ile birlikte toplam 2,7 milyon lira ceza kesildi. Bu ay Komite gündemine getirilen indirimli satış belgeleri. İdari para cezası verilmesine karar verildi. Bu doğrultuda Reklam Konseyi tarafından söz konusu indirimli satış kampanyalarına ilişkin kontroller önümüzdeki dönemde de devam edecek.
Öte yandan tüketici sağlığına yönelik dönemsel reklamların mevsimsel değişimlerle ön plana çıktığı ve bu bağlamda besin takviyeleri, kozmetik ürünler gibi doğrudan tüketici kullanımına yönelik ürün reklamlarının da yine titizlikle takip edildiği ve incelendiği görülmektedir. Konsey. Bu kapsamda tüketiciyi olası faydaları konusunda yanıltan, kamu sağlığına zarar veren, mevzuata aykırı reklamlara idari yaptırımlar uygulanmaktadır.”